חוצה נגב – מספיר לרמון

שלחו
שיתוף ב facebook
שתפו

מסע עוצמתי מהערבה למצפה רמון, מפגש עם טבע פראי ומבודד עם השקט של המדבר ובעיקר עם עצמנו.

מסלול הטיול

• רמת קושי - בינונית למיטיבי לכת
  • לינת שטח

יום 1 לרמת המדבר ולנחלים

ממרכז ספיר שבערבה מטפס שביל לכיוון מערבה אל המצוק ורמת המדבר, נעפיל עם השביל היפה אל הרמה המשקיפה אל הערבה ולמצוקי אשבורן. כאן על סף המצוק אפשר להבחין בסדקים עמוקים החורצים את סלע הגיר. התופעה נוצרת כשהשכבה התחתונה נסחפת ואין לשכבת הגיר העליונה בסיס איתן להשען עליו, מה שקורה שכוח המשיכה פועל והסלע המתמוטט ונופל וכך נוצרים הסדקים. נמשיך ונרד בנחל אשבורן ונסיים בחניון הלילה בנחל צבירה. כאן יחכה לנו רכב הליווי עם הציוד וקפה חם.

** נפגשים ביום ב 1.4 בשעה 10:00 במצפה רמון

** התחלת ההליכה ממרכז ספיר ב 11:00

• כ 12 ק״מ
  • +141 - 90
  • כ 6'

יום 2 הר יהב

הבוקר ניקח את הזמן, נשחרר את השרירים נשתה קפה איטי של בוקר מדברי, ומי שירצה יתרגל יוגה, מחניון הלילה נלך מערבה עם נחל צבירה, נראה עצי שיטה אותם מכסה הרנוג השיטים, מהנחל נעפיל להר יהב דרך מפל חרב וגבים שהתמלאו בשיטפון האחרון. מהר יהב נשקף נוף קדומים עוצר נשימה, לאחר הפסקה נרד לנחל נקרות, ואת היום נסיים בחניון הלילה גב חולית.

• 12 ק״מ
  • +265 - 130
  • כ 6 ש

יום 3 הכרבולת והנקרות

מפער נקרות וכרבולות חרירים – בבוקר נמתח את השרירים לקראת אחד המסלולים היפים בישראל. כרבולת חרירים, אחד הרכסים היפים בנגב. נעלה בנחל גלד דרך מפער נקרות ונעלה על הכרבולת שחוצה את המכתש, מצפון נראה את בקעת ארדון ומדרום פרושים מצוקי הצינים ונחל נקרות והמכתש נימתח ונפרש בשלל צבעי החורף. מהכרבולת נמשיך דרך נחל נקרות ונסיים את המסע בחניון נחל גוונים. אורך המסלול כ 14/15 ק”מ.

• כ 19 ק"מ
  • + 550 - 350
  • כ 11 ש' הליכה

מדריך הטיול: אמיר פלג

טייל ואיש שטח מנוסה, מנווט, מטפס, ומהלך מחוץ לשבילים המוכרים.  למד לתואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול באוניברסיטה הפתוחה. היה מנכ”ל שותף בחברה בתחום הקולנוע והטלוויזיה ובהמשך מנכ”ל של חברת טיולים מובילה, משם הדרך הובילה לחזון של טיולים אחרים. מקום לחלוק את המסעות האישיים שלו ושל צוות המדריכים, עם אלה שלא רוצים טיול מאורגן אבל רוצים ‘לגעת ולהתערבב’ עם תרבויות אחרות, להגיע רחוק ולחזור בשלום.

לעמוד המדריך

מטיילים מספרים

דגשים מיוחדים‎‎

חשוב לדעת

טיולי שטח מזמנים תנאים משתנים בהתאם לנסיבות בשטח בשל תנאי מזג האוויר ונסיבות אחרות ייתכנו שינויים במסלול ו / או בסדר הימים או ביטול הטיול. שיקול הדעת בנושא שינויים, לרבות שינויים מהותיים, הוא בלעדי ומוחלט ובידי המדריך האחראי בשטח. במקרה של שינויים כאמור, לא תהיה "טיולים אחרים אחראית לכל נזק ישיר או עקיף, לרבות אכזבה, מפח נפש או אי נעימות.

ביקורות עלינו

גיא יגורגיא יגור
15:30 21 May 22
טיילנו עם אמיר ברואנדה הייתה חוויה מדהימה, הכל היה מאורגן בצורה מדהימה והחוויה הייתה מצויינת. הכל תקתק עם הסברים מצוינים הדרכה טובה וחברה נהדרת. הטיול היה ברמה גבוהה מאד וזכינו לראות דברים מדהימים
Ilan MakoverIlan Makover
12:42 16 May 22
בני ואני יצאנו לטיול בואדי ראם ובפטרה עם המדריך עודד אביעד, מדריך סימפאטי ובעל ידע. יצאנו בחשש מה בשל שאלת ההתאמה של טיול אב ובן למסגרת של טיול בקבוצה אקראית של אנשים. הופתענו לטובה הן מתכני הטיול והן מהאיכות האנושית של חברי הקבוצה. טיילנו באווירה נעימה ונינוחה. טיול מומלץ ביותר בעיני
Avner AviadAvner Aviad
13:21 31 May 21
יצאתי לטיול ברואנדה עם אמיר פלג וקבוצה קטנה של מטיילים. זאת היתה הפעם הראשונה שלי באפריקה והפעם הראשונה שלי בטיול מאורגן עם מדריך. את החוויה שחוויתי אפשר לסכם במילה אחת: מושלמת.אמיר המדריך הוא בעל ידע רחב על רואנדה ועל ההיסטוריה שלה. אבל עם אמיר, הידע הוא רק הרקע. הדבר המאפיין את ההגשה של אמיר הוא הפן האנושי וההתרגשות בה הוא מספר את סיפורו של המקום והדרך שלו להיות שותף עם המטיילים בחווית הטיול. אמיר התרגש מהמקומות, מהנופים ומן האנשים שפגשנו בדרך והתרגשותו הדביקה אותנו המטיילים וכולם דיווחו על חוויה חזקה ואף מטלטלת שעברו.אין לי אלה להמליץ בחום על הטיול, על אירגונו, על תחולתו המדוייקת, על סוג האנשים שבחרו להשתתף בו וכמובן על אמיר פלג מדריכו.
עמית שפירעמית שפיר
11:20 29 May 21
ב-12 במאי 2021 יצאתי לטיול לרואנדה, מדינה שפעם שמעתי עליה סיפורי-דמים וזוועות של טבח המוני. אחרי המתנה להמראה ומתח רב בשדה התעופה יצאנו ליעד בהובלת אמיר פלג. התגלתה בפניי ארץ יפהפייה ומקסימה, ארץ שבה האנשים טובי לב, שומרים על ארצם נקייה ומכבדים את הטבע כמו שלא ראיתי בשום מדינה אחרת בעולם. רגעי השיא בטיול היו רבים. ההליכה ביערות הגשם לצפות מקרוב בגורילות ההרים ובשימפנזים הייתה חוויה בלתי רגילה. מלבד זאת, הקבוצה, שאירגן אמיר, הייתה קטנה ואיכותית, גם צוות הנהגים והמדריכים המקומיים היה מקצועי ומסביר-פנים. חזרתי עם אחת החוויות היותר מרגשות בחיי. ושוב תודה גדולה לאמיר פלג על טיול בלתי-נשכח.
Anat TsourAnat Tsour
16:12 15 Feb 21
הי לכולם, הטלפון שלי היה מת רוב הזמן אז לצערי אין לי תמונות....שמחתי להכיר כל אחד ואחת מחברי הקבוצה הנפלאה הזו שהתגבשה לה יחדיו. אומרים שאף אחד מהמפגשים הללו בין אנשים איננו מקרי, וכך אני מרגישה....והכל כמובן בזכות אמיר אז תודה מיוחדת לאמיר האלוף ולצוות הנהדר, על חוויה מיוחדת שהיתה הרבה יותר מסופש במדבר... אמיר, נדמה לי שזה החזון שעומד לנגד עיניך בלקיחת קבוצות לטיולים ואתה בהחלט מגשים אותו מעל ומעבר לכל המילים! אז שוב תודה ושבוע מקסים. ענת 🌸💕🌸