ארץ המנזרים הנשכחים

אחת לשנה פותח צהל את ארץ המנזרים ומסלול שעד לא מזמן היה ממוקש לאורך נהר הירדן נפתח למטיילים

שיתוף ב print
הדפיסו
שיתוף ב email
שלחו
שיתוף ב facebook
שתפו

הזדמנות נדירה להכנס אל אחד האיזורים היותר מיוחדים בארץ בין ערבות יריחו וגבעות החווארים, כאן ניצבים 7 מנזרים עתיקים המהווים עדות אילמת ליחוד ולקדושת המקום

מסלול הטיול

• רמת קושי קלה

יום 1 ארץ המנזרים הנשכחים

טיול לארץ המנזרים – אחת לשנה פותח הצבא את ארץ המנזרים, וכך נגלה בין ערבות יריחו וגבעות החוואר לאורך הירדן. אזור קסום ומיוחד שהיה עד לא מזמן ממוקש וסגור למטילים. הטיול מהווה הזדמנות נדירה להיכנס אל אחד האזורים היותר מיוחדים בארץ. כאן לאורך הירדן נמצאים 7 מנזרים עתיקים שנבנו על גדות הנהר הקדוש בקרבת קאסר אל יהוד. נתחיל בהליכה רגלית קלילה מקאסר אל יהוד עד לשפך הירדן. בדרך נבקר במנזרים עצמם, נלך בין הערוצים המבותרים של החוואר והנוף המרהיב המאפיין את האזור בו חיו ופעלו הנביאים אליהו ואלישע ורבים נוספים. נעבור בבית הערבה הישנה ושרידי מפעל האשלג הראשון בים המלח. נסיים בתצפית מרהיבה על שפך הירדן לים המלח ומשם נצא חזרה מעבר לגדר הגבול. אורך המסלול 10/12 ק”מ. (הליכה קלה) פרטים מדויקים ימסרו לנרשמים. * בתאריך הטיול מועצה איזורית מגילות פותחת את האתרים למבקרים ולכן ייתכן ריבוי מבקרים, אנחנו מקווים שזה לא יפריע להנאה מהטיול והביקור במקום המיוחד הזה.

צילום: אמיר שפר

• כ 10/12 ק"מ

מדריך הטיול: ערן חקלאי

אני ערן חקלאי, מדריך ותיק, אקולוג, בעל תואר שני במדעי הטבע וסביבה. הדרככתי בעבר בביה”ס שדה של החברה להגנת הטבע בכל רחבי הארץ. בתחילת שנות ה-2000, התחלתי להדריך בירדן ובמצרים שלפני המהפכה הגדולה ב-2010 התאהבתי מיד. אני מתמחה במדינות המזרח התיכון, אפריקה והבלקן – שחלקים מהם הכרתי ברגליי (בטרק ארוך). אני מאוהב באנשים ובנופים של הבלקן. את הרומן עם אפריקה התחלתי בילדותי, והדרכת טיולי ספארי היא חלום ילדות שלי. אני עובד היום כאקולוג וחוקר תפוצת מחלות זאונוטיות ומרצה ברחבי הארץ בנושאים הקשורים בארצות ותרבויות של טיוליי.

לעמוד המדריך

מדריך: ערן חקלאי

תאריכים ומחירים

יש לגלול את הטבלה שמאלה >>

יציאה חזרה מס ימים מדריך מחיר לאדם הערות למחיר תוספת ליחיד הרשמה
03/03/2022 03/03/2022 1 ערן חקלאי     0 אזלו הכרטיסים כולל ארוחת צהרים

דגשים מיוחדים‎‎

חשוב לדעת

טיולי שטח מזמנים תנאים משתנים בהתאם לנסיבות בשטח בשל תנאי מזג האוויר ונסיבות אחרות ייתכן כי דרכים ושבילים יחסמו, ויתכנו שינויים אחרים בלתי צפויים. ייתכנו שינויים במסלול ו / או בסדר הימים או ביטול הטיול. שיקול הדעת בנושא שינויים, לרבות שינויים מהותיים, הוא בלעדי ומוחלט ובידי המדריך האחראי בשטח. במקרה של שינויים כאמור, לא תהיה "טיולים אחרים אחראית לכל נזק ישיר או עקיף, לרבות אכזבה, מפח נפש או אי נעימות.

ביקורות עלינו

גיא יגורגיא יגור
15:30 21 May 22
טיילנו עם אמיר ברואנדה הייתה חוויה מדהימה, הכל היה מאורגן בצורה מדהימה והחוויה הייתה מצויינת. הכל תקתק עם הסברים מצוינים הדרכה טובה וחברה נהדרת. הטיול היה ברמה גבוהה מאד וזכינו לראות דברים מדהימים
Ilan MakoverIlan Makover
12:42 16 May 22
בני ואני יצאנו לטיול בואדי ראם ובפטרה עם המדריך עודד אביעד, מדריך סימפאטי ובעל ידע. יצאנו בחשש מה בשל שאלת ההתאמה של טיול אב ובן למסגרת של טיול בקבוצה אקראית של אנשים. הופתענו לטובה הן מתכני הטיול והן מהאיכות האנושית של חברי הקבוצה. טיילנו באווירה נעימה ונינוחה. טיול מומלץ ביותר בעיני
Avner AviadAvner Aviad
13:21 31 May 21
יצאתי לטיול ברואנדה עם אמיר פלג וקבוצה קטנה של מטיילים. זאת היתה הפעם הראשונה שלי באפריקה והפעם הראשונה שלי בטיול מאורגן עם מדריך. את החוויה שחוויתי אפשר לסכם במילה אחת: מושלמת.אמיר המדריך הוא בעל ידע רחב על רואנדה ועל ההיסטוריה שלה. אבל עם אמיר, הידע הוא רק הרקע. הדבר המאפיין את ההגשה של אמיר הוא הפן האנושי וההתרגשות בה הוא מספר את סיפורו של המקום והדרך שלו להיות שותף עם המטיילים בחווית הטיול. אמיר התרגש מהמקומות, מהנופים ומן האנשים שפגשנו בדרך והתרגשותו הדביקה אותנו המטיילים וכולם דיווחו על חוויה חזקה ואף מטלטלת שעברו.אין לי אלה להמליץ בחום על הטיול, על אירגונו, על תחולתו המדוייקת, על סוג האנשים שבחרו להשתתף בו וכמובן על אמיר פלג מדריכו.
עמית שפירעמית שפיר
11:20 29 May 21
ב-12 במאי 2021 יצאתי לטיול לרואנדה, מדינה שפעם שמעתי עליה סיפורי-דמים וזוועות של טבח המוני. אחרי המתנה להמראה ומתח רב בשדה התעופה יצאנו ליעד בהובלת אמיר פלג. התגלתה בפניי ארץ יפהפייה ומקסימה, ארץ שבה האנשים טובי לב, שומרים על ארצם נקייה ומכבדים את הטבע כמו שלא ראיתי בשום מדינה אחרת בעולם. רגעי השיא בטיול היו רבים. ההליכה ביערות הגשם לצפות מקרוב בגורילות ההרים ובשימפנזים הייתה חוויה בלתי רגילה. מלבד זאת, הקבוצה, שאירגן אמיר, הייתה קטנה ואיכותית, גם צוות הנהגים והמדריכים המקומיים היה מקצועי ומסביר-פנים. חזרתי עם אחת החוויות היותר מרגשות בחיי. ושוב תודה גדולה לאמיר פלג על טיול בלתי-נשכח.
Anat TsourAnat Tsour
16:12 15 Feb 21
הי לכולם, הטלפון שלי היה מת רוב הזמן אז לצערי אין לי תמונות....שמחתי להכיר כל אחד ואחת מחברי הקבוצה הנפלאה הזו שהתגבשה לה יחדיו. אומרים שאף אחד מהמפגשים הללו בין אנשים איננו מקרי, וכך אני מרגישה....והכל כמובן בזכות אמיר אז תודה מיוחדת לאמיר האלוף ולצוות הנהדר, על חוויה מיוחדת שהיתה הרבה יותר מסופש במדבר... אמיר, נדמה לי שזה החזון שעומד לנגד עיניך בלקיחת קבוצות לטיולים ואתה בהחלט מגשים אותו מעל ומעבר לכל המילים! אז שוב תודה ושבוע מקסים. ענת 🌸💕🌸