הר עריף ובורות עודד

שלחו
שיתוף ב facebook
שתפו

המדבר הוא השליט העליון והכינור הראשון, כמו כנר ידוע שהתחזה ומנגן בתחנת רכבת, לא כל אחד יבחין בצפונותיו וסגולותיו. מערב הרמון מזמן אזורים מבודדים לא מטוילים ובחלקם ללא קליטה סלולרית, וללא זיהום אור. אלות אטלנטיות עתיקות שראו נווד או שניים חוסים בצילם, גבים קטנים שמנצנצים בשמש החורפית והרים שמתגנדרים ומתנשאים. הר שגיא, הר עריף והר כרכום ועוד.

מסלול הטיול

• דרגת קושי בינונית
  • לינת שטח

יום 1 נחל אליאב

את המכוניות והציוילזציה נשאיר בחניון של הר רמון. מכאן  נצלול לנחל אליאב, שם נפגוש אלות עתיקות, את שקד הרמון בפריחה, כלניות ורותם ענק בשיא תפארתו. נעבור דרך שירדים ארכאולוגים קדומים ושקדיות פורחות. נעלה לתצפית מראש מעלה לוץ, מכאן נשקף הר עריף, הר שגיא הר כרכום ועוד …את היום נסיים בחניון הלילה מצוקי לוץ.
* אורך המסלול כ 13 ק”מ.

יום 2 הר עריף ובארות עודד

את היום נתחיל דרך נחל מעזר בעליה להר עריף, הנחל מטפס שלוחה יפה עת כתפו של הר עריף עד לגובה של 953 מ’ מעל פני הים. מההר נרד צפונה בנחל קציעה לכוון בארות עודד, במדרגה מעל אפיק הנחל נבחין בבית קברות בדואי של שבט הסארחין שהיה באזור עד “מבצע הגר״ שנערך לאחר רצח יאיר פלד ובו גורשו הסארחין מהר הנגב. בבארות עודד שבעה בארות יפים וחלק מהם מלאים במים. את היום נסיים בחניון הלילה של בארות עודד, כאן יחכה רכב הליווי שיחזיר אותנו למכוניות.

מדריך הטיול: אמיר פלג

טייל ואיש שטח מנוסה, מנווט, מטפס, ומהלך מחוץ לשבילים המוכרים.  למד לתואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול באוניברסיטה הפתוחה. היה מנכ”ל שותף בחברה בתחום הקולנוע והטלוויזיה ובהמשך מנכ”ל של חברת טיולים מובילה, משם הדרך הובילה לחזון של טיולים אחרים. מקום לחלוק את המסעות האישיים שלו ושל צוות המדריכים, עם אלה שלא רוצים טיול מאורגן אבל רוצים ‘לגעת ולהתערבב’ עם תרבויות אחרות, להגיע רחוק ולחזור בשלום.

לעמוד המדריך

950

דגשים מיוחדים‎‎

חשוב לדעת

טיולי שטח מזמנים תנאים משתנים בהתאם לנסיבות בשטח בשל תנאי מזג האוויר ונסיבות אחרות ייתכן כי דרכים ושבילים יחסמו, ושינויים אחרים בלתי צפויים. עקב כך ייתכנו שינויים במסלול ו / או בסדר הימים או ביטול הטיול. שיקול הדעת בנושא שינויים, לרבות שינויים מהותיים, הוא בלעדי ומוחלט ובידי המדריך האחראי בשטח ושל חברת טיולים אחרים . במקרה של שינויים כאמור, לא תהיה החברה אחראית לכל נזק ישיר או עקיף, לרבות אכזבה, מפח נפש או אי נעימות.

ביקורות עלינו

גיא יגורגיא יגור
15:30 21 May 22
טיילנו עם אמיר ברואנדה הייתה חוויה מדהימה, הכל היה מאורגן בצורה מדהימה והחוויה הייתה מצויינת. הכל תקתק עם הסברים מצוינים הדרכה טובה וחברה נהדרת. הטיול היה ברמה גבוהה מאד וזכינו לראות דברים מדהימים
Ilan MakoverIlan Makover
12:42 16 May 22
בני ואני יצאנו לטיול בואדי ראם ובפטרה עם המדריך עודד אביעד, מדריך סימפאטי ובעל ידע. יצאנו בחשש מה בשל שאלת ההתאמה של טיול אב ובן למסגרת של טיול בקבוצה אקראית של אנשים. הופתענו לטובה הן מתכני הטיול והן מהאיכות האנושית של חברי הקבוצה. טיילנו באווירה נעימה ונינוחה. טיול מומלץ ביותר בעיני
Avner AviadAvner Aviad
13:21 31 May 21
יצאתי לטיול ברואנדה עם אמיר פלג וקבוצה קטנה של מטיילים. זאת היתה הפעם הראשונה שלי באפריקה והפעם הראשונה שלי בטיול מאורגן עם מדריך. את החוויה שחוויתי אפשר לסכם במילה אחת: מושלמת.אמיר המדריך הוא בעל ידע רחב על רואנדה ועל ההיסטוריה שלה. אבל עם אמיר, הידע הוא רק הרקע. הדבר המאפיין את ההגשה של אמיר הוא הפן האנושי וההתרגשות בה הוא מספר את סיפורו של המקום והדרך שלו להיות שותף עם המטיילים בחווית הטיול. אמיר התרגש מהמקומות, מהנופים ומן האנשים שפגשנו בדרך והתרגשותו הדביקה אותנו המטיילים וכולם דיווחו על חוויה חזקה ואף מטלטלת שעברו.אין לי אלה להמליץ בחום על הטיול, על אירגונו, על תחולתו המדוייקת, על סוג האנשים שבחרו להשתתף בו וכמובן על אמיר פלג מדריכו.
עמית שפירעמית שפיר
11:20 29 May 21
ב-12 במאי 2021 יצאתי לטיול לרואנדה, מדינה שפעם שמעתי עליה סיפורי-דמים וזוועות של טבח המוני. אחרי המתנה להמראה ומתח רב בשדה התעופה יצאנו ליעד בהובלת אמיר פלג. התגלתה בפניי ארץ יפהפייה ומקסימה, ארץ שבה האנשים טובי לב, שומרים על ארצם נקייה ומכבדים את הטבע כמו שלא ראיתי בשום מדינה אחרת בעולם. רגעי השיא בטיול היו רבים. ההליכה ביערות הגשם לצפות מקרוב בגורילות ההרים ובשימפנזים הייתה חוויה בלתי רגילה. מלבד זאת, הקבוצה, שאירגן אמיר, הייתה קטנה ואיכותית, גם צוות הנהגים והמדריכים המקומיים היה מקצועי ומסביר-פנים. חזרתי עם אחת החוויות היותר מרגשות בחיי. ושוב תודה גדולה לאמיר פלג על טיול בלתי-נשכח.
Anat TsourAnat Tsour
16:12 15 Feb 21
הי לכולם, הטלפון שלי היה מת רוב הזמן אז לצערי אין לי תמונות....שמחתי להכיר כל אחד ואחת מחברי הקבוצה הנפלאה הזו שהתגבשה לה יחדיו. אומרים שאף אחד מהמפגשים הללו בין אנשים איננו מקרי, וכך אני מרגישה....והכל כמובן בזכות אמיר אז תודה מיוחדת לאמיר האלוף ולצוות הנהדר, על חוויה מיוחדת שהיתה הרבה יותר מסופש במדבר... אמיר, נדמה לי שזה החזון שעומד לנגד עיניך בלקיחת קבוצות לטיולים ואתה בהחלט מגשים אותו מעל ומעבר לכל המילים! אז שוב תודה ושבוע מקסים. ענת 🌸💕🌸
js_loader

למי הטיול מתאים?

טיול לאנשים שלא רוצים טיול מאורגן אבל רוצים להגיע למקום מיוחד
טיול עם אנשים מיוחדים החולקים אהבה משותפת’ מעט דיבורים והרבה חוויות
מילים וידע שנותנים מקום לחוויה,
אקבוצה קטנה ואיכותיות עד 16 מטיילים,
יעד שהוכרז ע”י אונסקו כיעד המבוקש ל 2019,
טיול שמאפשר מרחב אישי והקשבה לצרכים של כל אחד
חוויה ראשונית ואותנטית – לפגוש את החיים עצמם, מפגש עוצמתי ובלתי אמצעי עם הטבע האמתי
טיול למי שראה ועשה כבר הכול, טיול עוצמתי שממלא את הלב ומרחיב את הנשימה
טיסות סדירות, הדרכה מקצועית,
להרגיש חלק מהטבע והמרחבים, לנשום, להרגיש לחוות, להתנתק מהציוויליזציה ולהתחבר לשקט,